Ligne 224 : | Ligne 224 : | ||
|width="15%" |<center>[[Media:Fiche formation 2013 SD07.pdf|<span style="color:#FF0000;"> OUI (1 jour)</span>]]</center> | |width="15%" |<center>[[Media:Fiche formation 2013 SD07.pdf|<span style="color:#FF0000;"> OUI (1 jour)</span>]]</center> | ||
|width="25%"|<center> De l'Université au monde socio-professionnel ; <br>Construire la poursuite de sa carrière</center> | |width="25%"|<center> De l'Université au monde socio-professionnel ; <br>Construire la poursuite de sa carrière</center> | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Ligne 270 : | Ligne 256 : | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
+ | |- | ||
+ | |width="10%" |<center>'''SD13'''</center> | ||
+ | |width="50%" | '''ED1213-13 Formation LateX''' | ||
+ | ''' | ||
+ | * ''Alexandre FOURNIER'' | ||
+ | * [[Descriptif SDT-08|Descriptif]] | ||
+ | * Date: 10 avril de 8h30 à 12h et 13h30 à 16h00</span>. Salle 325 PRG UFR STEP | ||
+ | * Date: 12 avril de 8h30 à 12h et 13h30 à 16h00</span>.Salle P13 IPGP - Cuvier | ||
+ | |width="15%" |<center>[[Media:Fiche formation 2012 SD13-b10.pdf|<span style="color:#FF0000;"> Cours 10 avril <br> OUI (1 jour)</span>]]</center> <br> | ||
+ | <center>[[Media:Fiche formation 2012 SD13-b12.pdf|<span style="color:#FF0000;"> Cours 12 avril<br> OUI (1 jour)</span>]]</center> <br> | ||
+ | |width="25%" | <center>Informatique et nouvelles techniques d'information </center> | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- | ||
Ligne 282 : | Ligne 283 : | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
- | |||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- | ||
Ligne 288 : | Ligne 288 : | ||
|width="50%" | '''ED1112-16 Présentation scientifique avec Powerpoint''' | |width="50%" | '''ED1112-16 Présentation scientifique avec Powerpoint''' | ||
''' | ''' | ||
- | |||
- | |||
- | |||
* ''Nicolas RIVIDI'' | * ''Nicolas RIVIDI'' | ||
* [[Descriptif SDT111216|Descriptif]] | * [[Descriptif SDT111216|Descriptif]] | ||
Ligne 298 : | Ligne 295 : | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | |||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- | ||
Ligne 310 : | Ligne 308 : | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
+ | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
+ | |- | ||
+ | |width="10%" |<center>'''ED'''</center> | ||
+ | |width="50%" | '''Fête de la Science avec HECKLA''' | ||
+ | * Date: Semestre 1 | ||
+ | *[[Descriptif Fête Science]] | ||
+ | |width="15%" |<center><span style="color:#FF0000;"> Peut etre reconnu CFDIP<br> 3 jours</span></center> | ||
+ | |width="25%"| <center> Médiation et diffusion de l’information scientifique</center> | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- | ||
|width="10%" |<center>'''HorsED-01A'''</center> | |width="10%" |<center>'''HorsED-01A'''</center> | ||
|width="50%" | '''Paris Montagne: médiation scientifique''' | |width="50%" | '''Paris Montagne: médiation scientifique''' | ||
- | |||
* [[Module Paris Montagne|Descriptif]] | * [[Module Paris Montagne|Descriptif]] | ||
* Date: Semestre 2 | * Date: Semestre 2 | ||
Ligne 326 : | Ligne 333 : | ||
|width="10%" |<center>'''HorsED-01B'''</center> | |width="10%" |<center>'''HorsED-01B'''</center> | ||
|width="50%" | '''Paris Montagne: Encadrement des stages ''' | |width="50%" | '''Paris Montagne: Encadrement des stages ''' | ||
- | |||
* [[Module Paris Montagne|Descriptif]] | * [[Module Paris Montagne|Descriptif]] | ||
* Date: Semestre 2 | * Date: Semestre 2 | ||
Ligne 334 : | Ligne 340 : | ||
|} | |} | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- | ||
Ligne 356 : | Ligne 351 : | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
- | |||
{|border="1" width="100%" align="center" | {|border="1" width="100%" align="center" | ||
|- | |- |
Version du 12 septembre 2012 à 13:15
Formations organisées dans le cadre de l'école doctorale en 2012 - 2013
FORMATIONS SCIENTIFIQUES
Description: The signal processing of geophysical measurements is fraught with sources of pitfalls and error that can ultimately compromise the value of the analysis that we are attempting. We always start by trying to represent an analogue signal in a digital form. Various forms of filtering are then attempted on the now digitised signal; often to separate the desired signal from either unwanted signal or noise. The course will deal with the chain of processes associated with signal processing from a basic understanding of the physics of the analogue signal that we are measuring, through digital sampling theory and into digital signal processing. One dimensional through to multi-dimensional filtering will be described. The course will span ten sessions and will include lectures, discussions and practical exercises. Each session will last two hours and will begin with a lecture followed by a practical exercise. Homework will be set and attendees will present their results at the beginning of the next session. MATLAB will be used to illustrate and test the concepts presented in the course, and for the practical exercises. Attendees should come to each session with MATLAB installed on their PC/Mac. Objectives: The principal objective of the course is to provide attendees with an understanding of how to measure and manipulate digital forms of geophysical analogue signals appropriately; from understanding the physics of the analogue signal, through the impact of the measurement device and recording instrument on the signal and into its digital form. Methods of further digital manipulation will be taught, in particular filtering of various types and the appropriate choice of parameters. Attendees should leave the course being more aware of how digital sampling and processing of signals can affect their data. They should be more capable of avoiding pitfalls and errors, and become more able to deliver accurate analyses and interpretations of their data.
Voir Les modules de terrain |
FORMATIONS GÉNÉRALISTES ET PÉDAGOGIQUES |
Coopération avec le CFDIP |
ED1213-10 L’enseignement des Sciences de la Terre à l’université-1 : Accueil des doctorants - enseignants
|
ED1213-09 L’enseignement des Sciences (de la Terre) à l’université-2 : Pertinence et critique de la didactique.
|
ED1213-01 L’enseignement des Sciences à l’université-3 : Comment préparer un cours en sciences ? Le cas des géosciences.
|
ED1112-03A Ecrire pour être lu et publié Pour les doctorants francophones
|
ED1112-03B "Writing to be read and published”Pour les doctorants plus anglophones que francophones
| |
ED1213-04 Construire l’après doctorat en Géosciences et Environnement
|
ED1213-02 Recherche d'emploi : valorisation de la thèse
|
ED1213-05 Organisation du Congrès des Doctorants (Sciences de la Terre)
|
ED1213-08 Organisation Journée Emploi en Géosciences
| |
ED1213-12 Gestion du temps
| |
ED1213-06 Journée emplois en géosciences-1
| Construire la poursuite de sa carrière |
ED1213-07 Journée emplois en géosciences-2
| Construire la poursuite de sa carrière |
ED1213-20 Préparation au TOEIC
|
ED1213-20 Anglais
| pas d'accord particulier avec le CFDIP |
ED1213-20C Francais Langue Etrangère
|
ED1213-13 Formation LateX
| OUI (1 jour) OUI (1 jour) | |
ED1213-17-A FAIRE SAVOIR par un poster
| |
ED1112-16 Présentation scientifique avec Powerpoint
| 2 jours ED |
ED1112-17 Poster scientifique avec Illustrator
| |
Fête de la Science avec HECKLA
| 3 jours | |
Paris Montagne: médiation scientifique
| |
Paris Montagne: Encadrement des stages
| |
Les doctoriales
| 5 jours | Construire la poursuite de sa carrière |
Nouveau Chapitre de la thèse
| 6 jours | |
« ED-Certificat doctorant manager »
| 6 jours |